ŻŁOBEK

dziewczynka z roślinąWiemy, że małe dzieci intensywnie rozwijają się pod względem emocjonalnym, intelektualnym i społecznym. Dlatego w naszym żłobku codziennie stwarzamy dzieciom okazję do doskonalenia tych obszarów. Zapewniamy dzieciom ciepło i poczucie bezpieczeństwa. Nasze grupy żłobkowe są małe , dbamy o to aby każdemu dziecku dawać bliskość i traktować je indywidualnie. Pozwalamy dzieciom doświadczać poczucia wpływu, uznajemy, że każde dziecko ma prawo podejmować decyzję. Szanujemy dzieci i ich potrzeby. Dlatego nie zmuszamy dzieci do leżakowania pozawalamy im samodzielnie dokonywać wyborów.

Dziecko w pierwszych trzech latach swojego życia uczy się więcej niż kiedykolwiek później. Dziecko w tym wieku chłonie wszystkimi zmysłami otaczający go świat. W tym wieku potrzeby dzieci są bardzo zróżnicowane. Dlatego w naszym żłobku dzieci podzielone są na trzy grupy wiekowe, taki podział pozwala dobrać zajęcia z uwzględnieniem potrzeb rozwojowych każdego dziecka.

W naszym żłobku organizujemy dzieciom zajęcia, które pozwolą mu w pełni wykorzystać okres intensywnego rozwoju:

Codzienne spacery

Nasze dzieci każdego dnia wychodzą na spacer niezależnie od pogody. Nasze wygodne 6-osobowe wózki wyposażone są w osłony przeciwdeszczowe. Nie jest straszny nam deszcz, śnieg ani wiatr. Długi spacer to obowiązkowy punkt każdego dnia.

Swobodna zabawa dzieci

Swobodna zabawa podobnie jak spacer jest najważniejszym i obowiązkowym punktem każdego dnia. Wiemy, że swobodna zabawa dziecka nie jest stratą czasu. To chwile dnia niezwykle cenne, naturalna forma aktywności każdego malucha, który poznaje wtedy najbliższe otoczenie i odkrywa, że ma na nie realny wpływ. Dziecko zaspokaja swoją ciekawość wszystkimi zmysłami – patrzy, słucha, dotyka, smakuje, wącha. Lubi obserwować, ale najbardziej – doświadczać. Dziecko stawia pierwsze hipotezy i sprawdza je na bieżąco, by na końcu wyciągnąć samodzielne wnioski. Chcemy, by dzieci w naszym żłobku na Woli i w Wilanowie miały czas na swobodną zabawę. Dostosowujemy zabawy do wieku i stopnia rozwoju dziecka. Otaczamy dzieci zabawkami, które rozbudzają ich wyobraźnię isą dla nich bezpieczne. Organizujemy kąciki tematyczne bazując na nieskończonej liczbie pomysłów (np. sklep, poczta, farma, myjnia samochodowa).

Zabawy plastyczne

Organizujemy angażujące zabawy plastyczne. Nie boimy się bałaganu – potrafimy tak zaaranżować przestrzeń i zabezpieczyć ubrania, żeby łatwo było posprzątać. Lubimy korzystać z naturalnych materiałów i niewyszukanych technik. Maluchy ugniatają, mieszają, przesypują i chlapią do woli. Pracujemy przy użyciu mąki, wody, masy solnej, nietoksycznych farb. Dziecko w sposób naturalny kształtuje motorykę i zmysł dotyku.

Każdego dnia czytamy:

Zachęcamy dzieci do kontaktu z książką tworząc ku temu odpowiednie warunki. Mamy do dyspozycji miękki dywan, poduchy, miły kocyk kładziemy się wygodnie, czasem zasypiamy słuchając ulubionej bajeczki.

Mamy bogatą kolekcję bajek i opowiadań dostosowanych do wieku dzieci.

Głośne czytanie wspiera rozwój psychiczny, wrażliwość i wyobraźnię małego dziecko uczy poprawnego języka i rozwija zasób słownictwa, dlatego nasze opiekunki czytają naszym dzieciom codziennie.

Zabawy sensoryczne

Zabawy sensoryczne zachęcają dzieci do wąchania, dotykania, słuchania i poznawania świata wokół za pomocą różnych zmysłów. Takie namacalne doświadczanie otoczenia zachęca maluchy do poznawania, odkrywania i rozwoju. Dziecko w ten sposób poznaje nie tylko siebie, ale równie zjawiska zachodzące wokół. Wykorzystujemy różne materiały i struktury: przedmioty, które dzięki zróżnicowanej fakturze i twardości pobudzają wrażliwość dotykową, wykorzystujemy również przedmioty z otoczenia dziecka: butelki z wodą, muszelki, tekturę o różnej strukturze, pudełka wypełnione grochem, kaszą czy kamykami. malujemy za pomocą dłoni i stóp…..

Zajęcia Musical Babies:

Dzieci uczą się języka w sposób naturalny, okres żłobowy to czas kiedy mowa dziecka rozwija się najintensywniej dlatego wykorzystujemy ten okres do nauki języka angielskiego. Zajęcia Musical Babies to połączenie języka angielskiego i muzyki to zajęcia, podczas których dziecko:

  • osłuchuje się z naturalnym językiem angielskim poprzez „wpadające w ucho” piosenki, rymowanki, wyliczanki angielskie i różnorodne zabawy językowe;
  • uczy się języka w wieku pozwalającym na najefektywniejszą naukę- podobnie jak dzieci dwujęzyczne;
  • poznaje proste słowa i zwroty angielskie w połączeniu z muzyką i ruchem, co pozwala na trwałe ich zapamiętywanie i utrwalenie;
  • za pomocą prostych instrumentów muzycznych wykształca poczucie rytmu, muzykalność i uwrażliwienie na dźwięki- co jest niezbędne w późniejszej nauce prawidłowej wymowy

Zabawy fundamentalne

Zabawy fundaMentalne to program wspomagania rozwoju dzieci w wieku od 0 do 6 lat.

Zabawy fundamentalne są sposobem stymulacji wielokierunkowego rozwoju, pomagają rozwinąć inteligencję i wrodzone talenty dziecka. Podstawę tychże zabaw stanowi teoria: ”Powiedz mi, a zapomnę, Pokaż, a zapamiętam. Pozwól wziąć udział – wówczas zrozumiem.”

Celem programu jest szczęście dziecka. Fundamentem w drodze do szczęścia jest miłość okazywana dziecku, zapewnienie bezpieczeństwa i zabawa. Jedną z podwalin programu jest teoria Howarda Gardnera, badacza z Uniwersytetu Harvarda, według której człowiek posiada osiem rodzajów inteligencji: językową, logiczno – matematyczną, muzyczną, przestrzenną, interpersonalną, interpersonalną, ruchową i przyrodniczą. W naszym żłobku poprzez zabawę rozwijamy każdy z tych obszarów Wspierając inteligencję językową, możemy bawić się w wyginanie języka, próby tworzenia najdłuższych wyrazów, powtarzanie dźwięków czy słowne kalambury. Inteligencję wizualno – przestrzenną możemy wspierać poprzez przesypywanie drobnych przedmiotów, zabawę „gdzie mam nos” czy szukanie przedmiotów znajdujących się w tym samym pomieszczeniu, po usłyszeniu ich opisu. Umiejętności interpersonalne udoskonali mini teatrzyk stworzony przez nasze opiekunki.

Opieka psychologa

Chcemy, żeby nasze dzieci rozwijały się harmonijnie i zdrowo nasze maluszki są pod opieką psychologa, który dba o ich prawidłowy rozwój.

Opieka logopedy

Po drugim roku życia mowa dziecka rozwija się bardzo intensywnie, dziecko każdego dnia zaskakuje nas nowymi słowami, dlatego nasze dzieci powyżej drugiego roku objęte są opiekę logopedyczną w zakresie profilaktyki i diagnozy wad wymowy.